Wielervereniging Uitbergen vzw

REPORTAGE

Alles over het reilen en zeilen van Wielervereniging Uitbergen vzw

Een terugblik op de laatste wedstrijden en andere reportages? Lees er hier alles over.

reportage

7DE EDITIE VAN DE WINTER VTT EN CYCLO

8STE GP PETER BOONE

DAMES ELITE

TF GROTE KERMISPRIJS

ELITE ZC U23

3DE GROTE KERMISPRIJS

​2DE ERE PRIJS BS BIKE

GP DE PALMENAER J.

NIEUWELINGEN

17DE GP JAN DE

PALMENAER

GP BOONE P.

DAMES ELITE

7de editie van de Winter VTT en cyclo

Zelfs de schepen van Sport en zijn zoon

Om precies 13.35 u viel het doek over de 7de editie van de Winter VTT en cyclo. 366 deelnemers vonden de weg naar de startplaat te Overmere, veelal voor het VTT gebeuren.

De lovende woorden over het vernieuwde parcours, de super bevoorrading, de afsluitende pannenkoeken, ... kortom over de gehele organisatie waren hartverwarmend. Nogmaals is gebleken dat samenwerken de sleutel tot succes is. Samenwerking tussen Wielervereniging Uitbergen vzw, CT Mervielde en SVK Overmere. Maar het belangrijkste werd de mooie duid die in het mandje van "Kom op tegen kanker" werd gelegd. Een bijdrage die het mogelijk maakt om in het weekend van OLV Hemelvaart 2024 met 3 teams onder de vleugels van CT Mervielde en jawel het bijhorende inschrijvingsgeld van 16.500,- euro (!!!) tvv "Kom op tegen kanker" te mogen deelnemen.

1000x bedankt. En namens de organisatie én namens de vele kankerpatiënten die elke dag strijden tegen de ziekte.

3de Grote Kermisprijs

3de Grote Kermisprijs – 2de Ere Prijs BS Bike

Het podium

1.  THIBAULT VERHOFSTDT

2. KELLY ADAM (IER)

3. RUSHBY MAX (GB)

Lieten de voorinschrijvingen veel deelnemers aan de start verwachten, dan was de opkomst met 37 deelnemers minder fraai. Maar,…. Wel kwaliteit, en een bijzonder mooie wedstrijd.

Vanaf rond 1 zal het er bovenarms op. De snelheid lag hoog, het kaf en koren werden vlug gescheiden. Dat amper 17 renners de eindstreep bereikten spreekt boekdelen. Maar wat een geanimeerde wedstrijd. Het premiegewin was hier zeker niet vreemd aan. Even leek het er op dat 5 renners, zonder de plaatselijke renner Thibault zou vooruit blijven……maar een jagend peloton en  een bedrijvige S. Roggeman, Bo Godaert, Elais Van Breussegem, en Thibault werd een hergroepering ingeleid en kwamen de betere renners in de spits van het wedstrijdgebeuren.

En toen gebeurde wat elkeen verhoopte. Een 5 -tal plaatste de definitieve demarrage. Weg waren Thibault, Elias, Fabri Holmes, Rushby Max (GB) en Kelly Adam (Ier). Wat nadien volgde was een ware triller waarbij slechts één vraag moest beantwoord worden “Wint Thibault voor eigen volk?” En ja zo geschiedde tot jolijt van het talrijk opgekomen publiek. Met een vlijmscherpe demarrage bleef Thibault de beide Welshmen voor. Ook een verdienstelijke wedstrijd van S. Roggeman (7de) en D. Rasschaert (12de).

Het volksfeest in Uitbergen kon beginnen. De voorzitter van de >Wielervereniging Uitbergen wist met zijn vreugde geen blijf. En hij alleen niet. Het ganse bestuur genoot….zelfs tot in de vroege uurtjes.

17 de GP Jan De Palmenaer

17de GP Jan De Palmenaer

Het podium 2023

1. JORIS JINTZE

2. BOGAERT MQTTHIAS

3. BEKAERT OTIS

Mooi volk aan de start onder de 44 koppige bende.

Regen en onweder verstoorde de pret de eerste 10 minuten, maar nadien sloten de hemelsluizen zich en kon de wedstrijd echt van start. Al vlug werd met een hels tempo het koren en het kaf gescheiden. Maar het premiegewin veroorzaakte zenuwachtigheid en een 4 tal ontbond zijn duivels. Weg waren ze. Joris Jinze, Bogaert Matthias, Bekaert Otis en De Nul Giel. In de laatste ronde koos de Antwerpse provinciale kampioen voor zekerheid en bolde zo solo naar zijn 8ste overwinning van het seizoen.

Bogaert Matthias werd verdienstelijk 2de en Bekaert Otis derde. Een verbrokkeld voorwacht van het peloton kwam aan de aankomstlijn waarna de groepssprint werd gewonnen door Van Den Eynde Storm.

GP Schilder- en vloerbekleding Peter Boone

8ste GP Schilder- en vloerbekleding Peter Boone

Het podium 2023

1. GRAFINOVITZ ROTTEM (ISR.)

2. VAN DE GUCHTE QUINCY (Ned.)

3. TVEIT NORA (Noor.)

70 rensters met verschillende nationaliteiten namen de start onder een blauwe hemel met af en toe ook wat stapelwolk.

Een peloton dat in de eerste aanloopronden er een stevig tempo wist op na te houden. Weer was het vele gewin aan premies hieraan niet vreemd. Afwisselende premiejagers scoorden, tot finaal in de 5de van 12 af te leggen ronden Quincy Van De Guchte (N) en Grafinovitz Rottem (Is) het hazenpad kozen. Niemand kon nog aanpikken. De vogels waren gaan vliegen.
Zij streden niet enkel om de superpremie maar ook om de klassementspremie en overwinning.

Het peloton liet begaan. In een spannende sprint haalde, na het bekijken van de fotofinish, Rottem Grafinovitz de overwinning naar zich toe, Quincy werd 2de maar winnaar van de klassementspremie.

De belofte TVEIT Nora (No) werd verdienstelijk derde door de groepssprint te winnen, en werd zo ook de 1ste belofte U123 in de wedstrijd.

De premie “douanier” ging naar Moreau Marjolein

Een geslaagde editie.

KLASSEMENTSPREMIE: 1. Van De Guchte Quincy - 2. Grafinovitz Rottem - 3. Tveit Nora

GP JAN DE PALMENAER

16de GP JAN DE PALMENAER

010 Jan De Palmenaer huldigt het podium.jpg

1. KEPPENS CEDRIC - AVIA RUDYCO CT

2. VAN BOTERDAEL MATIZ - ISOREX CT

3. HUYSMANS NOLAN - AVIA RUDYCO CT

Mooi volk aan de start, te weten dat de winnaar van de Juniores Olympiade 2022 (weg) en tevens provinciaal kampioen Oost -Vlaanderen de 70 -tig koppige bende op sleeptouw nam.

Achteraf bleek nog maar eens hoe groot zijn talent is. Na een ware demonstratie die begon bij de eerste premiespurt in de 2de ronde trok Cedric er alleen op uit. En hoe heftig de reacties in het peloton ook waren, Cedric bouwde ronde na ronde zijn voorsprong uit richting de 2 minuten.

Hij stak niet enkel alle premies op zak, alsook de superpremie in ronde 4, maar boekte met deze knalprestatie zijn 16 seizoenoverwinning.

In een enigszins uitgerekte pelotonsspurt toonde Matiz zich sneller dan Nolan om zo het podium te vervolledigen.

Plaatselijke renner D’Hollander Lars werd knap 12de.

7de GP SCHILDER- EN VLOERBEKLEDING PETER BOONE

foto 04 Massaspurt.jpg

1. STOCKMAN JULIE -

MULTUM ACCOUNTANTS LADIES CT

2. TOETOLINA GAIA - ASD WOMEN CP

3. BAKKER MINKE -

BINGOAL CASINA CHEVALMEIRE CT

73 rensters met verschillende nationaliteiten namen de start onder een stralende zon.

Een peloton dat met een stevig tempo de rangen steeds wist te sluiten en dit als gevolg van …het mooie gewin aan premies. Als elke ronde 2 premies te verdienen zijn, een superpremie en een klassementspremie wordt uitgereikt. Ja, dan ga je al eens op de pedalen staan aan de aankomstlijn. En zo geschiede ook. Elke ronde vinnige nijdige spurtjes wat de spektakelwaarde van de wedstrijd ten goed kwam. Miekes Dockx leek op weg naar de klassementspremie tot plots een valpartij er anders over besliste.

Elke ontsnappingspoging in de laatste ronde werd in de kiem gesmoord met als gevolg een massasprint. Deze sprint bracht Stockman Julie op het hoogste schavotje van het podium. Op het podium vierde ze haar 3de seizoenoverwinning samen met de nummer 2 Gaia Tortolina (I) en een verdienstelijke 3de Bakker Minke (N)

KLASSEMENTSPREMIE: 1. Cassiers Caro - 2. Bakker Minke (N) - 3. Acke Daphne

GP Peter boone

2de GROTE KERMISPRIJS -  ERE PRIJS BS BIKE

11 Bart en Melissa van BS Bike maken zich klaar om het podiulm te huldigen.jpg

1. COPPENS MICHAEL - RB ZELFBOUW CT

2. VERHOFSTADT THIBAU -
TARTELETTO ISOREX CT

3. VERHEYEN MAARTEN - EVOPRO RACING

Lieten de voorinschrijvingen 121 deelnemers aan de start verwachten, dan was de opkomst met 45 deelnemers minder fraai. Maar,…. Wel kwaliteit, en een bijzonder mooie wedstrijd.

In de eerste wedstrijdronden tal van kleine schermutselingen om het premiegewin, maar in ronde 8 van de 16 af te leggen ronden was het bingo. 10 renners ontliepen de dans met daarbij de plaatselijke renners T. Verhofstadt, S. Roggelman en L. D’Hollander.

En dan volgde een fantastische remonte van M. Coppens. Hij alleen, want in zijn kielzog waren 2 renners die al bij al blij waren te kunnen volgen, overbrugde een kloof van meer dan 1 minuut naar de leiders. Zo kregen we 12 renners in de spits van de wedstrijd, toevallig ook de 12 eerst genoteerde renners bij aankomst.

Maar wat volgde in ronde 15 was een knap stukje fietswerk. Michael Coppens uit Zele trok alleen ten aanval, Thibau zat wat e ver en de vogel was gaan vliegen. Althans zo dachten we want Thibau zette in de slotronde alles op alles en strandde in het wiel van de winnaar op 2 seconden.

Topprestatie van Michael en Thibau maar ook een verdienstelijke derde Maarten Verheyen.

Wat nadien volgde was een waar volksfeest in Uitbergen om de mooie wedstrijd en de knappe prestatie van de Thibau. Ook Sieben Roggeman (7de) en Luca D’Hollander (8de) mochten terugblikken op een goeie wedstrijd.

kermiskoers
Wielervereniging Uitbergen vzw

MEER WETEN OVER ÉÉN VAN ONZE REPORTAGES?

NEEM GERUST CONTACT MET ONS OP.